Sunt premise băuturile carbogazoase cu zero calorii în dietă?

Băuturile carbogazoase reprezintă o tentație extrem de mare pentru mulți dintre noi. De multe ori, din dorința de a ne satisface pofta fără să ne îngrășăm, le alegem pe cele cu zero calorii. Sunt însă ele benefice pentru organism și permise atunci când ții dietă? Aflăm răspunsul de la nutriționistul italian Gianluca Mech.

Băuturile carbogazoase cu îndulcitori pot cauza rezistența la insulină?

„Băuturile carbogazoase cu îndulcitori sunt permise atunci când ții dietă, dar doar ocazional, dacă nu poți rezista tentației și te poți opri doar la un pahar mic. S-a dovedit că până și aceste sucuri cu îndulcitori pot duce la rezistență la insulină și la alte efecte secundare nedorite. Nu depinde de sucul propriu-zis, ci de cum e construit organismul tău. Pentru 50% dintre oameni, aspartamul nu are niciun efect. Pentru restul de 50%, are fix același efect precum zahărul. Doar că noi nu știm din care 50% facem parte. Așadar, puteți bea, dar câte puțin și din când în când. Însă, în general reține că, dacă ți-e sete, să bei apă! Nu bei suc pentru că ți-e sete, ci pentru că ți-e poftă. La fel și cu vinul. Nu bei 3 litri de vin, bei un pahar. Ca o concluzie, în timp ce urmezi dieta mea, poți să consumi băuturi carbogazoase cu zero calorii. Bineînțeles, așa cum am zis, nu poți bea cantități mari”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Trebuie să învățăm să facem diferența între nevoie și plăcere!

„Trebuie să înveți să faci diferența între lucrurile de care corpul tău are nevoie pentru a funcționa la parametri normali și lucrurile pe care le consumi ocazional, în cantități mici, pentru a-ți face o plăcere. Trebuie să mâncăm mâncare adevărată și să bem apă! De asta are nevoie corpul! Oamenii însă nu înțeleg acest lucru. Le e foame și au senzația că pot mânca bomboane sau prăjituri în loc de pește, legume, carne. Sau le e sete și cred că pot bea tot felul de sucuri în loc de apă pentru a-și potoli setea. Cred că școala ar putea lucra la aceste mentalități, încă din primii ani de viață ai copiilor. Să învățăm încă de pe băncile școlii să facem diferența între mâncarea adevărată și produsele pe care le consumăm strict de plăcere”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Aspartamul se poate găsi și în alte alimente precum guma de mestecat, budinca praf la plic, băuturi sub formă de praf la plic, anumite cereale pentru micul dejun sau lactate, deserturi congelate.

Dieta cu produse keto, prietenoase cu gliecemia 

Nutriționistul italian Gianluca Mech a lansat recent linia de produse „Glicemic Friendly” ce face parte din gama Dietei Tisanoreica. Acestea sunt gustări și dulciuri delicioase special concepute pentru cei care vor să slăbească ori să își mențină silueta, pentru diabetici sau pentru cei ce țin o dietă ketogenică. Produsele sunt disponibile și în România pe www.gianlucamech.com.ro.

Cornuri și biscuiți Glicemic Friendly

„Am aplicat rețeta Glicemic Friendly pentru multe tipuri de alimente care, îmi mod normal, ar fi pline de zahăr și nu ar fi indicate celor cu diabet sau care vor să slăbească. Așadar, avem cornuri, biscuiți cu diferite arome, brioșe, praline, mini fursecuri, alune învelite în ciocolată, și multe altele, fără conservanți sau înlocuitori novici ai zahărului”, explică Gianluca Mech.

Cui se adresează produsele Glicemic Friendly?

„Produsele Tisanoreica Glicemic Friendly pot fi consumate de persoanele supraponderale sau cele care își doresc să își mențină greutatea în anumite limite. De asemenea, de persoanele care doresc să urmeze o dietă cu indice glicemic scăzut, de cei care respectă un protocol dietetic (chiar și în fază ketogenică). Ele se adresează până la urmă oricui dorește o gustare care să fie delicioasă și sănătoasă în același timp”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Ce este Dieta Tisanoreica?

Dieta Tisanoreica reprezintă un program de nutriție fito-ketogenic bazat pe alimente concepute din ingrediente 100% naturale. Are la bază ingrediente cu un conținut redus de carbohidrați, iar alimentele sunt gândite pentru a imita cât mai bine aspectul și gustul celor obișnuite, bogate în carbohidrați. Include supe, omlete, pâine, pizza, ciocolată, biscuiți, criossant, brioșe, băuturi calde sau băuturi proaspete din fructe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.