Grădina Solară de Cafea și misiunea sustenabilității prin cafea. Lavazza încheie un parteneriat cu pavilionul Italiei din cadrul expo Dubai

Blend for Better: trei cuvinte care transmit implicarea și dedicarea care au impact în întreaga lumea. O lume mai bună pe care o putem crea nu doar prin producția de cafea, dar și prin construirea unui cerc etic, care oferă valențe economice, sociale și de mediu. Aceasta este promisiunea Lavazza în plan global și împărtășită pe scena internațională de la Expo Dubai 2020, prin instalația cheie care marchează prezența brand-ului la eveniment: Grădina Solară de Cafea, imaginată și proiectată de CRA – Carlo Ratti Associati și Italo Rota Building Office din Pavilinul Italian, la care Lavazza este sponsor plantinum.

Lavazza își propune să promoveze excelența ‘Made in Italy’ în termeni de inovare și sustenabilitate, parghii esențiale pentru modelarea viitorului, atât la nivelul companiilor și a întregului sistem, dar și la nivel uman, ca parte din ADN-ul nostru cu care plecăm la drum”, a spus Francesca Lavazza. “Cred cu tărie în rolul pe care companiile îl joacă, acela de actori ai dezvoltării: suntem responsabili de impactul în societate și noi trebuie să fim un model al dezvoltării unui mediu de business sustenabil. Iar prezența Lavazza la Pavilionul Italian întărește această poziționare, reiterând promisiunea implicării noastre pentru un viitor mai bun”.

Această viziune a brand-ului a inspirat design-ul Grădinii Solare de Cafea. Instalația a fost creată pentru a oferi vizitatorilor o experiență completă, prin care pot vedea lanțul aprovizionării din industra cafelei, unul transparent și sustenbail. Cafeneaua Lavazza din cadrul Expo Dubai 2020 este un loc care aduce la viață fiecare etapă a producției de cafea, de la boabe la ceașcă. O cafea a cărei esență nu este dată doar de aromă, ci de întregul proces în care respectă pâmântul și fermierii care au contribuit la cultivarea produsului final.

La Pavilionul Italian, Lavazza invită vizitatorii să descopere lumea ¡Tierra!, o gamă care pune accentul pe originea și pe modul de preparare a produsului, pe excelență în gust, dar și pe respectul pentru mediu și contribuțiile pentru rezolvarea unor probleme sociale.¡Tierra! este și o poveste despre sustenabilitate prin cafea, demonstrată prin sprijinul concret pe care îl oferă din 2002 prin proiectele desfășurate de Fundația Lavazza: activă în 19 țări, pe 3 continente, cu 31 de proiecte din care beneficiază peste 130.000 de oameni. Proiectele sunt create și gândite să ofere o industrie sustenabilă a cultivării cafelei care să respecte atât mediul înconjurător, cât și oamenii care activează în domeniu.

Moka Solar este o instalație alimentată cu energie solară și este o reprezentare a întregului crez Lavazza în procese sustenabile, fiind centrul și sufletul cafenelei din Expo Dubai 2020. Instalația a fost creată pornind de la principiile economiei circulare, metoda de preparare a aparatului Moka Solar neavând emisii de CO2, care contribuie la schimbările climatice, și încălzind doar apa de care e nevoie, evitând astfel risipa.
Procesul de producție este o demonstrație a unui cerc care combină elemente naturale cu cele artificiale, marcând potențialul reutilizării fiecărei componente și subliniind importanța transparenței în lanțul aprovizionării. Tot în contextul economiei circulare, blatul de lucru este făcut din resturi de cafea și boabe, pe o suprafață tactilă de eco-rășină.

Blend for Better: un viitor cu rădăcini adânci

Parteneriatul Lavazza cu Comisia care s-a ocupat de prezența Italiei la Expo Dubai 2020 continuă linia strategică de business și de sustenabilitate trasată de Lavazza Group, care se integrează în operațiile și procesele de business, dar se regăsește și în implementările asociației non-profit, Fundația Giuseppe e Pericle Lavazza.

Cafeaua este un produs al Pământului”, menționează Carlo Colpo, Director de Comunicare și Marketing & Director Brand home din cadrul Lavazza Group, “iar brand-ul nostru este în strânsă legătură cu natura și cu misiunea de a proteja planeta. Sustenabilitatea și proiectele de CSR au fost pioni centrali în proiectele noastre de mulți ani și acum vrem să continuăm călătoria pe care am început-o cu mult timp în urmă. Este o poveste pe care azi o spunem prin Blend for Better, o platformă de comunicare care înglobează implicarea și dedicarea noastră și prezintă puterea pe care o are Lavazza de a genera valori importante pentru societare, pentru oameni și pentru mediu”.

Blend for Better provine din valorile de brand Lavazza, acele valori care inspiră și contribuie la dezvoltarea proiectelor, proceselor și operațiunilor care conduc la producția responsabilă a unei cafele de o calitate excelentă. Întreaga misiune de brand este construită și cu scopul de a atinge rezoluțiile setate de brand în Agenda pentru 2030 a Națiunilor Unite privind Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă.

Acesta este motivul pentru care am dezvoltat un program structurat pe 4 domenii de activitate: Ai grijă de mediul înconjurător; Pornește un cerc etic; Deschide oportunități; Educă-te pentru schimbare. Aceste alegeri definesc întreaga naostră filozofie și concretizează dorința noastră de a juca un rol în viețile oamenilor, de a contribui la crearea unei lumi mai bune, de a fi parteneri în mecansimul care generează vizibilitate și participare”, a concluzionat Colpo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.