Confindustria, comunitatea întreprinzătorilor italieni din România, alături de Federația Sanitas din România (peste 100.000 membri din sistemul sanitar), atrag atenția asupra pericolului ca o interpretare greșită din partea populației a relaxării restricțiilor în perioada sărbătorilor de iarnă, ar putea contribui la izbucnirea unui nou număr de cazuri de COVID-19 la începutul anului viitor.
Această perioadă fără restricții deosebite, dacă va fi abordată cu responsabilitate, va reprezenta o oportunitate pentru a demonstra instituțiilor românești și întregii Europe, gradul de maturitate socială a populației.
Crăciunul este momentul în care familiile se vor întâlni, aproape întotdeauna în prezența persoanelor în vârstă, a părinților și a bunicilor, care reprezintă cele mai fragile și mai expuse părți ale populației în fața virusului, însă pandemia nu a luat sfârșit și cu siguranță nu este momentul să lăsăm garda jos.
Industria și marile investiții italiene în România, reprezentate de Confindustria, precum și Federația Sanitas din România, au decis așadar să se diferențieze de formele tradiționale de a adresa felicitări de Crăciun, alegând să aducă în schimb o contribuție etică și socială puternică și tangibilă, tocmai pentru a proteja sărbătorile dar și în vederea relansării economice și productive în noul an.
Președintele Federației Sanitas din România, Leonard Bărăscu, a declarat: ”Noi, Sanitas, în calitate de federația sindicală reprezentativă în Sănătate și Asistență socială, am susținut – încă de la apariția primului vaccin anti-COVID 19 – și susținem în continuare nevoia de vaccinare. Suntem în plină pandemie, am depășit se pare valul 4, însă nu trebuie să ne lăsăm înșelați de perioada de acalmie din acest moment. Este adevărat că a scăzut numărul de cazuri de infectare, a scăzut numărul de decese iar presiunea pe sistemul de sănătate nu mai este atât de mare. Dar suntem conștienți că virusul ne dă doar un moment de pauză și ar trebui să-l folosim ca să ne pregătim pentru următorul val. Această tulpină Omicron se răspândește în mod alarmant comparativ cu ce am avut înainte, deci este probabil o chestiune de săptămâni. Singura soluție reală este vaccinul. Noi, Sanitas, continuăm să susținem vaccinarea voluntară, de aceea ne-am și alăturat partenerilor de la Confindustria în acest demers de informare”.
Mesajul acestei campanii de sensibilizare socială este transmis printr-un clip video sugestiv în care se face o paralelă între numărul deceselor din ultimele luni și impactul unor accidente aeriene. Concret, 100/200/300 de decese pe zi, chiar dacă sunt doar simple numere, pot fi traduse în două sau trei accidente aeriene în care toți pasagerii își pierd viața. Fără muzică, doar imagini însoțite de o voce profundă care ne invită pe fiecare dintre noi la o serioasă reflecție morală.
„În România procentul de persoane vaccinate este foarte scăzut iar acest lucru pune în pericol și economia țării, care trebuie să se prezinte, la începutul anului 2022, cu o situație de pandemie sub control și în consecință cu o capacitate de producție capabilă să facă față provocările acestei noi competiții economice și oportunităților care vin din partea PNRR. Diferența în acest an este că am ales calea utilității în detrimentul simpatiei. Mesajul nostru, ne invită pe toți la o reflecție profundă: în aceste 24 de luni ne-am obișnuit cu moartea, ne-am obișnuit cu numerele, reci, sterile și exclusiv statistice, în timp ce unele familii și-au pierdut persoanele dragi. Respectând memoria acestor pierderi, Confindustria Romania, prin acest mesaj video, a încercat să ofere o dimensiune datelor numerice ale buletinului zilnic privind pandemia, permițând oricui să perceapă tragedia pe care o trăim zi de zi și pe care am ajuns să nu o mai observăm. Cum am reacționa dacă în fiecare zi 1, 2 sau 3 avioane s-ar prăbuși la sol având ca rezultat decesul tuturor pasagerilor? Am simți cu toții un sentiment de neputință și disconfort pentru că nu putem face nimic. Astăzi toată România, alături de întreaga lume, este în același avion. Vaccinarea reprezintă unul dintre cele mai utile instrumente pentru combaterea pandemiei și pentru revenirea la o viață normală”, a declarat președintele Confindustria Romania, Giulio Bertola.
Tema este cu siguranță una sensibilă, iar italienii reprezentați de Confindustria Romania, au fost primii și singurii investitori străini, care într-un mod curajos, au dorit să înlocuiască urările de Crăciun cu o comunicare etică și socială, pentru a respecta memoria celor care nu se mai află printre noi.
Mesajul video va fi transmis și în cadrul a numeroase societăți din toată România, cu scopul de a sensibiliza sute de mii de persoane.
- Mobexpert lansează competiția INSPODESIGN. Se caută cei mai talentați tineri designeri de produs din România - 4 octombrie 2024
- 5 pași pentru a repara părul după expunerea la soare din vacanță - 4 octombrie 2024
- De ce pielea îmbătrânește mai rapid toamna? Ce tip de tratamente pot opri procesul de degradare! - 4 octombrie 2024