Ce este aquagym și care sunt avantajele mișcării în apă

Ce este aquagym și care sunt avantajele mișcării în apă. Aquagym este o activitate fizică inspirată de mișcări ce țin de dans, jogging, box, judo și aerobic. În apă însă, ai mai multe avantaje, care lipsesc într-o sală de gimnastică. Specialistul recomandă să te antrenezi de cel puțin de trei ori pe săptămână, pentru a profita din plin de beneficiile mișcării acvatice.

Ce este aquagym și care sunt avantajele mișcării în apă. „Aquagym este un sport care se practică în apă și care are efecte benefice asupra organismului. Te ajută să pierzi în greutate și susține lupta împotriva celulitei. În plus, în timpul unui curs acvatic, o parte dintre exercițiile de gimnastică se desfășoară în ritmul muzicii, care ajută la dezvoltarea mușchilor și la promovarea elasticității articulațiilor.”, dr. balneolog Suzana Pretorian de la Danubius Health Spa Resort Sovata.

Iată 7 avantaje ale mișcării în apă:

  1. Traumele sunt limitate

Activitatea fizică în apă implică o reducere drastică a riscului de accidente. În interiorul unei piscine vei resimți doar 10% din greutatea ta corporală. Acest lucru înseamnă că exercițiile nu au aproape niciun impact asupra articulațiilor, limitând riscul de a suferi traume neplăcute.

  1. Este potrivită pentru persoanele supraponderale și pentru femeile însărcinate

Lipsa gravitației pe care o simți în apă face ca acest sport să fie potrivit pentru persoanele supraponderale și însărcinate. Articulațiile nu sunt stresate. Apa te ajută să faci mișcări fluide, care într-o sală de sport ar fi complicate, din cauza kilogramelor în plus.

  1. Dezvoltă întregul organism

Mișcările în apă solicită toți mușchii corpului. Această disciplină, de fapt, implică o serie de exerciții care îți permit să-ți dezvolți uniform corpul. Acesta va deveni tonic și armonios.

  1. Exerciții de ardere a grăsimilor

Chiar dacă în apă te simți mai ușoară, aceasta nu înseamnă că în timpul exercițiilor, corpul tău nu e solicitat. Apa opune rezistență mișcărilor, forțându-te să încerci mai mult și să consumi mai multă energie. Acest lucru te va ajuta să consumi mai multe calorii: între 200 și 500 la un antrenament.

  1. Îmbunătățește circulația

Mișcarea apei reacționează circulația sângelui și ajută la combaterea  problemelor cauzate de circulația necorespunzătoare: varice, retenție de apă, umflături și senzația de greutate în picioare. Presiunea apei și vârtejul creat de mișcări stimulează revenirea sângelui către inimă. Gleznele sunt bine drenate, deoarece presiunea apei este mai adâncă.

  1. Este relaxantă

Apa are un efect relaxant asupra stării de spirit, oferind un sentiment de ușurare și de seninătate. Prin mișcarea în apă poți ameliora durerea, rigiditatea și stresul. Prin urmare, aquagym este un sport bun numai pentru trup, ci și pentru minte.

  1. Combate durerea de spate

Dacă ai probleme cu spatele, află că Aquagym este sportul potrivit tine. Pentru că revigorează mușchii, fără a-ți supune spatele unui stres excesiv. În apă, încărcătura pe coloana vertebrală este redusă. Pentru rezultate și mai bune, poți combina gimnastica acvatică cu un program de fizioterapie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *