Atentie la fructele care conțin cel mai mult zahăr

Știm despre fructe că sunt extrem de sănătoase pentru că au un conținut ridicat de fibre, vitamine și minerale de care organismul nostru are nevoie pentru o bună funcționare. Trebuie să ținem cont însă și de faptul că ele conțin zaharuri naturale. Unele mai multe decât altele. Nutriționistul Gianluca Mech ne dezvăluie care sunt fructele cu cel mai mult conținut de zahăr.

„Nimeni nu contestă vreodată faptul că fructele sunt sănătoase și că trebuie să le consumăm pentru aportul lor mare de fibre, vitamine și alți nutrienți importanți. E bine să fim însă atenți la ce tip de fructe alegem și în ce cantități le consumăm. Asta deoarece multe dintre ele au un conținut ridicat de zahăr care știm cu toții că nu face bine nici siluetei, nici sănătății.

Mango

Un mango de mărime medie conține 45 de grame de zahăr. Astfel, e recomandat să eviți acest fruct atunci când încerci să slăbești ori să reduci aportul zilnic de zahăr. Poți gusta maxim câteva feliuțe”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

Struguri

„O cană de struguri conține aproximativ 23 de grame de zahăr. Un conținut extrem de ridicat ce face din struguri un tip de fructe pe care e bine să le consumi cât mai rar și în cantități mici”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Cireșe

„Gustul dulce al cireșelor te îmbie cu siguranță, dar e bine de știut că o porție mică din aceste fructe conține cel puțin 18 grame de zahăr. Astfel, e recomandat să le consumi în cantități reduse”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Pere

„O pară de mărime medie conține cam 17 grame de zahăr. Dacă ți-e totuși poftă, rezumă-te la câteva feliuțe consumate ca atare, împreună cu iaurt sau în combinația unei salate”, este de părere nutriționistul Gianluca Mech.

Pepene verde

„O feliuță din pepenele pe care toată lumea îl consumă pe timp de vară conține nici mai mult, nici ma puțin de 17 grame de zahăr. Nu trebuie să renunți de tot la consumul de pepene, ci doar să te rezumi la o felie, maxim 2. El conține foarte multă apă și electroliți, un tip de minerale ce ajută la hidratarea organismului după expunerea la soare”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Smochine

„Două smochine de mărime obișnuită conțin până la 16 grame de zahăr. Nu le consuma așadar în cantități mari”, este recomandarea specialistului.

Banane

„O banană medie conține aproximativ 14 grame de zahăr. Destul de mult, motiv pentru care aceste fructe nu sunt deloc recomandate în dietă. Poți să consumi jumătate dimineața, ca atare sau sub formă de smoothie”, încheie nutriționistul Gianluca Mech.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.